
Marjolein van der Klooster kreeg in 2006 de titel Leraar van het Jaar. Dit jaar is zij een van de juryleden die de eerste tien kandidaten selecteerde voor het PO.
“Er komt veel op je af als je de titel Leraar van het Jaar krijgt. Maar het doet ook heel veel voor je ontwikkeling. Ik heb nu bijvoorbeeld al 15 jaar mijn eigen bedrijf (ook in het onderwijs), maar had nooit gedacht ik ondernemer zou worden. Mede door die ontwikkeling ben ik dit gaan doen omdat ik op deze manier veel kan beteken voor heel veel kinderen. Er komt veel op je af, maar er openen ook deuren voor je. Je krijgt bijvoorbeeld uitnodigingen voor televisieprogramma’s om mee te praten over allerlei onderwijszaken, daar krijg je gelukkig wel begeleiding bij. En ik mocht bijvoorbeeld met de hele klas naar het ministerie van buitenlandse zaken op excursie. Met z’n allen naar Den Haag.
Met sommige van de leerlingen die toen bij me in de klas zaten heb ik nog steeds contact.”
“Of de genomineerde een groot hart heeft voor kinderen. Maar ook of ze didactisch goed zijn. En ook: kan deze leraar een ambassadeur zijn voor alle leraren?
“Ik doe dit voor de kinderen. Alle nominaties zijn zo leuk om te lezen. Bijvoorbeeld een inzending met: “Niemand zag mij, maar deze meester zag mij wel staan.”
Of van een leerkracht die van een groep leerlingen met veel gedoe, weer een echte groep weet te maken.
Of een inzending van ouders die aangeven dat ze de toekomst weer met vertrouwen tegemoet zien. Als kind is het belangrijk dat je je gezien voelt. Dan leer je veel beter.”
Dus de pedagogiek én de didactiek en een goed voorbeeld zijn voor andere leerkrachten/ de onderwijssector.”

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te bekijken.
Deze website maakt gebruik van cookies
We gebruiken cookies voor de werking van deze website, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Pas hieronder je voorkeuren aan en klik vervolgens op OK om akkoord te gaan met deze cookies.